Wednesday 24 April 2013

BUSKING TOUR PART II (MARCH 2013) @ KCH WATERFRONT


Pada 23 dan 24 Mac 2013 (Sabtu/ahad) bulan lepas, kami sekali lagi berkesempatan untuk mengadakan Jelajah Busking ke 2 (Busking Tour Part II)  di Waterfront Kuching iaitu lokasi yang sama untuk Jelajah Busking 1. Sebenarnya kami telah diundang untuk membuat persembahan di majlis persandingan Badiozaman & Nuranisa di Kuching yang diadakan di Dewan Baitulmal pada pagi ahad dan di kesempatan itulah kami terus mengambil peluang 2 hari berada di Kuching untuk mengadakan Jelajah busking ke 2 ini.

23 Mac 2013 (Sabtu)

Sesi busking untuk hari pertama kami jadualkan bermula sekitar jam 3 petang, Memandangkan terdapat masalah yang berlaku KLIK SINI, kami bermula agak lewat iaitu sekitar jam 6 petang. Walaupun ketika itu semua sang buskers masih dalam kepenatan, tetapi kerana semangat busking yang kuat itulah yang membuatkan kami terus semangat untuk meneruskan rancangan. Segala keresahan, kemurungan dan segala macam perasaan duka kami luahkan dalam lagu yang di persembahkan semasa busking untuk melepaskan tekanan akibat masalah yang berlaku.

Tak banyak gambar yang sempat kami rakamkan sekitar hari pertama, yang pasti pengunjung tempatan dan pelancong yang ada di situ sentiasa memberi sokongan kepada kami sepanjang aktiviti busking.

Sekitar jam 8.30 malam tiba-tiba lampu yang menerangi Waterfront ketika itu padam. Baru kami ingat pada malam yang sama telah diadakan 60' Earth Hour. Dalam kegelapan itu jugalah kami meneruskan persembahan dengan beberapa lagu yang mana ketika itu kami telah di datangi sekumpulan keluarga yang sangat supporting menari bersama mengikut rentak lagu ceria. haha.. Selepas lagu berakhir mereka pun beredar, kami pun juga menamatkan sesi busking pada hari itu sekitar jam 9 mlm untuk berehat.


24 Mac 2013 (Ahad)

Hari ke 2 Jelajah Busking agak menarik sedikit. Kami bermula sekitar jam 4 petang dan sudah pastinya hari terakhir jelajah busking kami berikan persembahan yang terbaik buat pengunjung di sana.

Dititipkan gambar buat tatapan bersama....

Chaseslee intro


Salah seorang diantara vocalist baru Buskers. Gaze dgn lagu Basanova dan Sinaran.



Dayang Nurulfiza & Barangkali Marus dgn lagu Ombak Rindu. Betul2 Ombak rindu ni, bukan main2. hi hi


Ahmad Dzulfadzli vokalist pujaan ramai dengan suaranya yang merdu 



Juga salah seorang ahli baru Buskers, Wena Wenna.



Chas dengan lagu hit nya "Ni shi wo de yen". Cair la awek dengar tu...


Barangkali Marus dengan persembahan solonya.. Lagu Sesuatu Yang Tertunda.




Tak sah kalau Busking tak ada instrumental seruling dari Barangkali Marus. Barangkali lah. (Gambar dr Najib)




(Gambar dari Najib)




(Gambar dari Najib)


(Gambar dari Najib)


Sang Busker yang hadir sepanjang 2 hari

Ahmad Dzulfadli
Gazelina
Wenna
Dayang Nurulfiza
Zailina
Hazzika
Affendi
Chas
Fareez
Barangkali Marus


Terima kasih yang istimewa juga buat Bro Najib Hasim serta keluarga


Kami dari Bintulu Buskers mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pengunjung Waterfront Kuching, Busker2 Kuching, penjaja di sekitar Waterfront, pelancong-pelancong dan siapa saja yang sudi bersama kami selama 2 hari sesi Jelajah Busking ke II ini. Kami sangat menghargai kesetiaan anda dan InsyaAllah jika lapang dan punya kesempatan yang lain, kami akan datang sekali lagi untuk aktiviti busking seterusnya.



PENULIS : BARANGKALI
TUKANG FILTER : ES, lol



3 comments:

  1. sayangnya kolaborasi MUP & BB untuk merdeka raya bln september lps xjadi... klu jd musti gempak punyo~

    ReplyDelete
  2. Persembahan bertaraf legend dari bintulu buskers! U guys make Bintulu proud....

    ReplyDelete
  3. Kesempatan lain akan ada utk kita berkolaborasi bersama..

    ReplyDelete